vyspaty a triezvy

Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války

Dnes je to mnohem zajímavější čtení, než ve věku 14 let. Částečně životními zkušenostmi, částečně znalostí českých poměrů a českého zeměpisu.
Ale je to setsakramentský těžké čtení, jak počeštěnou němčinou tak zdůrazněným použitím pražštiny — aspoň toho čtenáři překladů jsou zproštěni.
pozor

Vodafone je banda čuráků.

Už nějakou dobu nefungují platby online kreditní kartou. Dnes jsem se podíval proč:
XMLHttpRequest cannot load https://3dsecure.csas.cz/transaction. 
Origin https://samoobsluha.vodafone.cz is not allowed by Access-Control-Allow-Origin.


A ještě k tomu funkce, která by měla chytat případné chyby, začíná tak:
failure: function(o) {
 this.displayLayer(oo.argument....


Nechápu, co si to dovolují. Ten kód zřejmě nebyl otestován vůbec, a přesto je umístěn na produkčním webu.
стыд

O českém přístupu ke změnám

Podle mě názorný případ:

První republika jezdila vlevo.


  • V roce 1926 pařížskou smlouvou se Československo zavázalo k zavedení jízdy vpravo

  • V roce 1931 dodatečně přislíbilo zavedení jízdy vpravo během 5 let

  • V roce 1938 Národní Shromáždění definitivně rozhodlo o zavedeni jízdy vpravo v roce 1939

  • V roce 1939 Československo bylo okupováno (a ještě jezdilo vlevo). Němci zavedli jízdu vpravo během dvou týdnů

zvire

Doprava

MDČR zveřejnilo dopravní superstrategii do roku 2025, tj. na 15 let.
Jednou větou: na silnicích nebude skoro nic, na železnici nebude ale vůbec nic.

Železnice:
Železnice Praha-Letiště-Kladno: 1. etapa po roku 2025
Rekonstrukce viaduktu Nehrelliho: 2020
Rekonstrukce Smíchov-Beroun: 2020
Rekonstrukce Plzeň směr Mnichov: 2021-2023
Rekonstrukce Praha-hlavní-Praha-Hostivař: 2017
Děčínské a nelahozeveské tunely: 2025
Uzel Brno: po roku 2025

O vysokorychlostních tratích ani nemluvím: do roku 2025 nebudou ani úvahy.

Dálnice:
Úpravy D1: 2017
Severní část pražského okruhu: 2025
Naopak, D11 do roku 2014, i když jednání s Havránkovou není ani zdaleka ukončené.

A vzhledem ke zvyku stavit se zpožděním (pamatujete, kdy měla byt dokončená Blanka? druhá ranvej v Ruzyni?) je vyhlídka naprosto žalostná.
zvire

Marečku, podejte mi pero

Komedie normalizačních dob, jen zábava beze stopy smutku. Hodně se liší od polistopadové české kinematografii, a proto za zhlédnutí rozhodně stojí. Navíc je největším zdrojem obecně známých hlášek; podle jedné, Metelesku Blesku, dokonce pojmenován web s kolekcí citát z filmů.

Byl jsem z toho tak nadšený, že jsem stáhl pro ženu překlad do ruštiny, udělaný ještě za totáče. To byl hrozný omyl: film se zkrátil o 20 minut, až pětina hlášek zmizela vůbec (třeba celá rumunská delegace nebo jde to výborně, ale neseje), a část byla špatně přeložena a slovní hříčky se ztratily. Příšera, a ještě se říká, že tehdy se dobře překládalo.
  • Current Mood
    sad sad
zvire

O letištích (tato země je pěkně zkurvená)

Situace je zajímavá z dvou pohledů:

1. Ještě před týdnem někteří inženýři psali, jak je to špatně v Evropě, prý pouhá špetka sněhu vyvolává kolaps systému. Teď porovnejte.

2. Ještě zajímavější je názor «No a co jako, všudy to tak chodí». Povím vám, jak to chodí doopravdy:
Na jaře tohoto roku, jak pamatujeme, řadila sopka Ejaf... no, ta sopka. A já jsem měl letenky, koupené předem, ještě v roce 2009, a to od nízkonákladové společnosti EasyJet, samozřejmě bez možností výměny ze strany cestujícího, a také hotel. Vypadalo to na průser, jenže
a. EasyJet denně mne informoval o stavu letů a letišť a dával předpověď;
b. Nabízel nejen bezplatné stornovaní nebo výměnu letenek, ale také úhradu nákladů spojených se stornováním cesty, včetně hotelu.

Tak to má být, dámy a pánové. A to co se děje v Rusku je Mordor.
zvire

(no subject)

Odepsal se ze společností useless_faq. Doživotní zákaz psát tam mám už dost dlouho, ale číst to byla docela legrace. Teď ale nemohu vydržet že lidí kecají do toho, čemu hovno rozumí. Nesmyslné otázky mne zajímají, nesmyslné odpovědi ne.